Leer zelf je camera instellen

jd-gipson-687771-unsplash
13
mei

Ben jij in het bezig van een spiegelreflex camera of een point-en-shoot maar ben je bang voor de automatische stand? Heb je het gevoel dat je iets mist als fotograaf? Begrijp je niet volledig wat sluitertijd, diafragma en ISO inhouden of hoe je ze moet combineren? Wil je beginnen met het gebruiken van de manuele stand?

Als je voldoet aan een of meer van de voorgaande vragen, is deze – gratis – cursus zeker wat voor jou! Nadat je deze cursus hebt gevolgd, weet je wat sluitertijd, diafragma en ISO inhouden en welke effecten deze instellingen hebben op je foto’s.

Wat ga je leren tijdens deze cursus?

  • Heb je dure apparatuur nodig of is iedere camera prima?
  • Waarom je überhaupt wilt fotograferen in een (semi)manuele stand.
  • Wat diafragma doet en hoe dit je foto beïnvloed
  • Wat sluitertijd is en hoe je het kunt inzetten
  • Leer je meer over ISO en of het uitmaakt om in donkere situaties met een hogere ISO te fotograferen of de foto’s tijdens het nabewerken op te lichten
  • Leer je alle drie de instellingen die je tot je beschikking hebt samen te gebruiken om zo de foto te maken zoals jij dat wilt

Wanneer je deze cursus hebt afgerond weet je hoe je de instellingen van je camera zelf kunt veranderen en welke effecten diafragma, sluitertijd en ISO op je foto hebben en ben je op weg om je fotografie naar een nóg hoger niveau te tillen!

Cursus inhoud

Totaal leren:7 lessen / 3 quizzen

Instructeur

Eigenaar Focus op jouw fotografie
5.0

7 beoordelingen

5 sterren
100%
4 sterren
0%
3 sterren
0%
2 sterren
0%
1 ster
0%
  • sternfoto

    Erg handig

    Erg handig voor de beginnende fotograaf ! Heel goed en duidelijk uitgelegd dat je het snel kan begrijpen en natuurlijk kan na doen en oefenen. Gedeeld onder beginnende fotografen.
  • bluemoon

    Een aanrader !

    Deze cursus is perfect voor iemand die graag van de automatische stand af wil. Wanneer je klaar bent met deze cursus zul je zeker in de M-stand kunnen beginnen. Alles is netjes en duidelijk uitgelegd. Het leest ook nog eens fijn door! Aan het einde van elk onderdeel krijg je een kleine quiz! Super leuk en heel handig. Dan kun je meteen zien of je alles snapt en of het een beetje is blijven hangen. Een echte aanrader dus! Overigens ook een perfecte cursus voor de gevorderde onder ons! Ik zelf fotografeer al langere tijd handmatig maar dit was toch wel even een fijn opfris momentje !
  • Madelief van Benthem

    Fantastische cursus

    Ik stel inmiddels zo'n anderhalf jaar mijn camera handmatig in, dus ik weet wel zo ongeveer waar alle knopjes zitten en hoe wat werkt. Ik was overdonderd dat ik van deze cursus nog zoveel heb geleerd, echt bizar! Een hele goede cursus, dikke aanrader voor zowel beginner als gevorderde. Alles wordt heel fijn uit gelegd en door de tussentijdse testen weet je precies waar je staat.
  • paulinebormans

    opnieuw kennis maken met fotograferen

    Ook al maak je al 40 jaar foto's (ik kom nog uit de analoge tijd en ben overgegaan op digitaal), dat vraagt een beetje andere aanpak dus zo'n verfrissende opfriscursus is welkom en meerdere AHA! momenten blijven niet uit, dank je merel voor deze leuke cursus eentje die ik af en toe nog eens na kan pluizen.
  • Dorien Janssens

    Goede cursus

    Ik ben een beginner en het is erg duidelijk uitgelegd vind ik! Nu maar gaan experimenteren 😁
  • Laden...
Gratis