Leer fotograferen op de manuele stand

jd-gipson-687771-unsplash
13
mei

Ben jij in het bezig van een spiegereflex camera of een point-en-shoot maar ben je bang voor de automatische stand? Heb je het gevoel dat je iets mist als fotograaf? Begrijp je niet volledig wat sluitertijd, diafragma en ISO inhouden of hoe je ze moet combineren? Wil je beginnen met het gebruiken van de manuele stand?

Als je voldoet aan een of meer van de voorgaande vragen, is deze – gratis – cursus zeker wat voor jou! Nadat je deze cursus hebt gevolgd, weet je wat sluitertijd, diafragma en ISO inhouden en welke effecten deze instellingen hebben op je foto’s.

Wat ga je leren tijdens deze cursus?

  • Heb je dure apperatuur nodig of is iedere camera prima?
  • Waarom je überhaupt wilt fotograferen in een (semi)manuele stand.
  • Wat diafragma doet en hoe dit je foto beïnvloed
  • Wat sluitertijd is en hoe je het kunt inzetten
  • Leer je meer over ISO en of het uitmaakt om in donkere situaties met een hogere ISO te fotograferen of de foto’s tijdens het nabewerken op te lichten
  • Leer je alle drie de instellingen die je tot je beschikking hebt samen te gebruiken om zo de foto te maken zoals jij dat wilt

Wanneer je deze cursus hebt afgerond weet je hoe je de instellingen van je camera zelf kunt veranderen en welke effecten diafragma, sluitertijd en ISO op je foto hebben en ben je op weg om je fotografie naar een nóg hoger niveau te tillen!

Cursus inhoud

Totaal leren:7 lessen / 3 quizzen

Instructeur

Eigenaar Focus op jouw fotografie

Merel Bormans is paardenfotograaf in hart en nieren. Ze reist de hele wereld opzoek naar de mooiste beelden. Bekijk vooral www.merelbormans.com om een beeld te krijgen van haar werk.

5.0

2 beoordelingen

5 sterren
100%
4 sterren
0%
3 sterren
0%
2 sterren
0%
1 ster
0%
  • Franklin

    Echt een aanrader

    Mijn fotografie hobby naar jaren weer opgepakt en een nieuw toestel gekocht. Om alle basisbeginselen als diafragma, iso en sluitertijd weer onder de knie te krijgen deze cursus gevolgd. Een echte aanrader!! Binnen een uurtje was het voor mij weer volledig duidelijk hoe het zit met al instellingen en de M-stand wordt vanaf nu de meest gebruikte. De prettige manier waarop de cursus wordt gepresenteerd zorgt ervoor dat je de stof snel tot je neemt zonder dat het saai wordt. Volgens mij de beste fotografie cursus die er op dit moment online is te vinden! En dan ook nog eens gratis :-) Ik ga zeker de andere cursussen volgen!
  • Charly

    Geweldige cursus

    Sinds het volgen van deze cursus heb ik alleen nog maar op de manule stand gefotografeerd. Dit heeft me enorm geholpen een betere fotograaf te worden. Ik kan echt niet wachten tot er meer cursussen beschikbaar komen!
Gratis
Spring naar toolbar